kLiK DiSiNi Yea..

Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Friday, February 25, 2011

SugaR gLiDeR??? ape 2??

Sugar Glider???

 ade org ckp dgn aku swoh bela binatang nie... cz ak gler binatang comey2 lg binatang exotic, cz sbelum nie aku ade la bela musang 2 ekor, so 2 yg menarik minat aku nk bela binatang exotic n trancam nie... Mula2 aku x thu lgsung sal binatang nie... ade la bda fb yg gthu.. x thu dh sape namenye... sowy yea hehehe... dier ade bela 1ekor binatang nie, mmg plik mula2nye coz dier kcik cgt2 bsar tpak tgn jew sugar glider nie, lg2 bla dier kte bintang ni manje cgt2 lg la aku tgiler2 knnye... hehehe 

ni la gambarnye... rupe sugar glider 2... comeykn???? 



sape2 yg minat gler dgn binatang msti kte sugar glider nie ccomey... cm aku la yg jd pminat nye skrg.. wawawa!!! sugar glider nie serupe jew cm tupai, hamster jew, tp memerlukn penjagaan rapi untuk bela.. kne salalu luangkn mse dgn dier, lg2 lau bela sekor, lau x, leh mati cz kesunyian jew taw...dengan penjagaan yang betul dari segi diet, interaksi dan keseluruhan,
mereka boleh hidup sehingga 10-15 tahun lamanya. sugar glider active pada waktu malam, siang tito jew, tp leh latih spaya dier dpt sesuai dgn suasana sklilingnye... sugar glider nie pn dikenali sebgai pocket pet, coz bleh simpan binatang ni dlam poket. 



harga: anggaran RM500++ untuk sepasang jew.. 
bestny lau aku dpt bela... tp wat mse nie x mampu la, leh tgk pix jew la...



CoMey nye... <3




0 comments:

Post a Comment